Košile

Baner rejestracji hurtowników odzież męska
Zobrazit: seznam mřížka

JE KAŽDÝ SORTIMENT DÁMSKÉHO OBLEČENÍ VYROBEN BEZ NUTNOSTI ZABÍJENÍ ZVÍŘAT?

Zdálo by se, že povědomí zákazníků o původu přírodních kůží a kožešin je čím dál větší. Není ale většího omylu. Přírodní materiály byly doposud projevem luxusu a prestiže. Kožešinový průmysl, který je odnoží výroby, u většiny dámských oděvů i nadále velmi slušně prosperuje. Každým rokem je pro tyto účely zabíjeno víc jak 4 miliony norků. Není těžké si proto představit, jak vypadají  statistiky u jiných druhů zvířat. Odhaduje se, že na celém světě to je až 50 milionů zvířat. Kvůli mediálnímu honu výrobci dámského oblečení stěhují čím dál častěji svoje chovy zvířat do zemí Východní  Evropy, kde pak mají podstatně méně problémů. Ve většině západních zemí, takových jako Velká Británie či Rakousko, chov zvířat pro potřeby výrobců oblečení byl zcela zakázán. Proto se čím dál větším producentem kožešin a přírodních kůží stává Polsko. Na polském území se nachází  kolem 750 chovů zvířat určených k těmto účelům. I když se hovoří také o negativním vlivu kožešinového průmyslu na životní prostředí, lze jen těžko odhadnout, které z vyráběných materiálů mají na svědomí více znečištění – přírodní kůže během konservace či umělé během jejich vytváření. Navzdory těm všem  argumentům, movití klienti si často nedokážou ani představit své šatníky bez kožených kabelek a opasků či přírodní kožešin nebo plášťů. Cena těchto výrobků je neodrazuje, navzdory tomu, že umělé náhražky jsou často několikanásobně levnější.

 

DRUHY SUROVIN  KTERÉ VYUŽÍVAJÍ VÝROBCI DÁMSKÝCH KOŠIL

Existuje šest základních druhů surovin. Jedny jsou více luxusní, druhé levnější a snadněji se vyrábí. Každá jednotlivá žena má jiný vkus i představy, na jejichž základě si vybírá vhodné látky. Za nejzdravější  materiál se považuje bavlna. Je lehká a vzdušná, pohodlná během nošení. Bohužel, oděvní svršky z bavlny se snadno pomačkají. Díky přísadám je možno získat lepší trvanlivost nebo lesk látky. Pří výrobě dámských košil a pánských košil  se za nejluxusnější považují ty vyrobené z hedvábných materiálů. Bohužel, čisté hedvábí je velmi drahé, a tak toto zboží je určeno spíše pro movitější  zákazníky. V letě je nejlepší len a oblečení z něho. Dává pocit chladu a vzdušnosti. Vlákna z této rostliny se můžou mísit s jinými surovinami, aby se dosáhlo  dalších požadovaných vlastnosti. Pro změnu během chladných dnů je nejlepší vlna, i když výrobci dámských košil ji moc nepoužívají. Ženy velmi často sahají po oděvech zhotovených z umělých a syntetických materiálů. Syntetické suroviny polyester a akryl se vyrábějí v laboratorních podmínkách. Jsou dobře hodnoceny díky trvanlivosti zhotoveného oblečení, jednoduchosti i ceny za jejich získání. Umělé suroviny, jako například viskóza, získávané  z materiálů dostupných v přírodě. Mají všechny vlastnosti přírodních materiálů, navíc jsou mnohem levnější. Právě z nich se  vytváří látky i pleteniny, které se později používají k výrobě oblečení. Dámské oblečení je mnohem více pestřejší než pánské, avšak náklady na materiál a provedení jsou nižší.
CHARAKTERISTICKÉ VLASTNOSTI VE VÝROBĚ  DÁMSKÝCH KOŠIL
Dámské košile obsahují mnoho parametrů a vlastnosti, které je třeba vzít v úvahu v procesu jejich výroby. Má na to vliv nejen rozdílný vkus zákaznic, ale také řada typů postav a stavby těla.  Vzhled oblečení většinou ovlivňuje jeho fazóna. Počínaje košilemi zúženými a konče na jednoduchých. Nejdůležitější jsou límečky - výrobce ve své kolekci musí vzít v úvahu všechny jejich typy, od stojáčků po otevřené límečky. Všechno z toho důvodu, aby nabídka uspokojila co nejvíc odběratelů. Je třeba doladit také délku košile. Na polském trhu působí celá řada výrobců dámských oděvů, díky tomu je tam i velký výběr. Týká se to rovněž cen. Je třeba ale vzít v úvahu, že nízká cena je spojována s horší kvalitou provedení i látek použitých k výrobě. Ženy rády nakupují a tak si často kupují oblečení pouze na jednu sezónu. Nestává se to však pravidlem. Je dobré se také zaměřit na kvalitu, jakou konkrétní výrobce dámských košil nabízí. Dobrý materiál a způsob provedení nejenže zajistí větší trvanlivost, ale rovněž komfortní nošení. Navíc návrháři musí řešit náročný úkol týkající se volby doplňků a ozdobných prvků, jako třeba knoflíky, zipy či kapsičky. A také zvolit materiál k výrobě košile a provést vypočet rozměrů. Nelze přitom zanedbávat neustálé  analýzy módního trhu i přicházejících trendů. Kromě toho je třeba mít obrovské zkušenosti. Dámská  móda je velmi náročná, avšak zároveň poskytuje největší možnosti v oblasti výroby a prodeje. Pestrost nabídek určených zákaznicím je ohromující.

JAK MOC SI VYDĚLÁ VÝROBCE DÁMSKÝCH KOŠIL NA SVÉM VÝROBKU?

Čím dál větší počet výrobců oblečení stěhuje svoje krejčovské dílny do rozvojových zemí. Řeč je o Číně, Bangladéši či Thajsku. Tento trend nastal z důvodu snahy o udržení si větších zisků ze strany velkých oděvních koncernů. Náklady výrobce dámských košil v  USA vychází zhruba na 300 korun, zatímco v Bangladéši pouze cca 80 korun. Největší položkou z této sumy činí náklady na zaměstnance. Ve Spojených státech dosahují kolem 170 korun, tedy víc 50 procent ceny košile. V rozvojových zemích náklady na pracovníka nepřesahují sedm korun. Z tohoto důvodu se každému výrobci pánského oblečení více vyplatí přestěhovat továrnu do zahraničí. Zajímavé je, že klient maloobchodní sítě musí za tento druh produktu zaplatit částku kolem dvou tisíc korun. Rozhodující část tvoří marže výrobce dámské košile a prodávajícího zboží obchodu. Navzdory tomu oblečení vyráběné v rozvojových zemích má mnohem horší kvalitu než například naše tuzemské. Není to otázka špatných surovin či způsobu provedení. Oblečení se vyrábí z takových surovin, které jsou k dispozici. Dvě zcela identické dámské košile, jedna vyrobená  u nás, a druhá v Číně, se budou lišit cenou. Je velmi jednoduché svalit vinu za špatnou kvalitu oblečení na místo jeho výroby. Jen málo zákazníků si může dovolit nákup oblečení, které bylo vyrobeno na polských šicích strojích. Velcí výrobci nemají zájem na likvidaci  tohoto systému, jelikož si díky tomu můžou dovolit poskytnout velkou marži, kterou je možno vložit do reklamy a marketingu.